Läkare gratis





Äppeljuice kan bidra till att minska beteendemässiga och psykotiska symptom i samband med demens enligt studie publicerad i American Journal of Alzheimers sjukdom och andra demenssjukdomar.

Forskare lagt två 4oz glas äppeljuice en dag för att kosten hos 21 personer med demens med måttlig till svår demens. Efter en månad, rapporterade vårdare en cirka 27-procentig förbättring i beteendet såsom agitation, ångest och vanföreställningar. Det fanns inga märkbara förändringar i kognitiv förmåga eller dag till dag funktioner.

Alzheimers Society kommentar:

"Detta är mycket liten studie, som finansieras av äppeljuice branschen, föreslår äppeljuice kan minska oro och ångest men inte säger det kan förbättra demens. Det finns många begränsningar för denna forskning, och vi verkligen kan ännu inte hagel äppeljuice som en mirakelmedicin. "

"Det kan dock utgöra en del av en hälsosam kost, som vi vet har fördelar för personer med demens. En av tre personer över 65 år kommer att dö med demens men demens forskning drastiskt underfinansierade. Vi hoppas att den nya regeringen kommer att leva upp till sitt löfte att prioritera det i framtiden. "

Dr Susanne Sorensen
Chef för forskning
Alzheimers Society

Journal Referens: Ruth Remington et al 'Äppeljuice förbättrats beteende men inte kognitiva symtom måttlig till sent stadium Alzheimers sjukdom i en öppen pilotstudie ". American Journal of Alzheimers sjukdom och andra demenssjukdomar.

Visa Originalartikel

Lämna ett svar